Home

Baotian startar inte ingen gnista

Kostenlose Lieferung möglic Den här manualen gäller specifikt för mopeder och MC tillverkade av Baotian, men principerna är de samma för i stort sätt alla olika varianter av moderna mopeder. Den vanligaste orsaken till att mopeden inte startar med elstarten är att batteriet är dåligt laddat eller helt enkelt trasigt Baotian BT49QT-9 Har ingen gnista! Tjena, har då köpt mig en Baotian (jag vet, men ska byta bort den mot något roligare )! Men när jag fick hem den, så märkte jag att både kickaxeln och kickdrevet var slut. Då tänkte jag att det var ju inte så farligt, jag har ju elstarten, men icke! Den är totaldöd, så en ny sådan blir det

Jag har en Baotian BT49QT-12 Rebel/GO -07. (EU-moppe). den startar inte alls längre.. jag har bytt både CDI-boxen & tändspolen + massa tändstift. men den får ingen gnista ändå.. har mätt upp så att det kommer ström från tändplattan (funkar) men ingen gnista ändå (suck) Bensin får den (alltid full tank JA Stark gnista! Gå till Steg 3 JA Men svag gnista! 2.2 - Byt tändstift 2.3 - Ställ ventilerna (endast 4-takt naturligtvis) Länk: Youtubeklipp justera ventilspel Tips - Testa att spruta lite startgas i luftfiltret eller direkt i insuget Om detta inte löser problemet gå till Mer långsökta fel NEJ Ingen gnista - Kolla dett Frugans BTM (Baotian) blev som en ny moped med rätt inställning, den kan bli hårdstartad om ventilspelet är fel. Särskilt när det är kallt. Men det låter mer som att det är lort i förgasaren. Btrf vacuumkranen, sug i vacuumslangen, då skall bränslet rinna till förgasaren. Och se till att du har ett bränslefilter också ts Okej, nu fick jag mitt tändstift. Sätter in det och kopplar ihop allt. Den tänder fortfarande inte. Jag har tagit ut den och kollat om jag får någon gnista men nope. Ingen gnista alls. Jag tror att det är tändhatten eller tändspolen det är fel på. Men min farsa tror att det är säkringar och lite smått och gott som har gått sönder 30 juni 2017 · 4 Inlägg. Får inte gnista på min Baotian Sprint (Jula). Årsmodell 2010. Alltid varit strulig, men tänkte få igång den efter att den stått ca 4 år (slutade fungera och vi orkade inte lösa det när jag tog B-kort). Jag är egentligen inte mekaniker, utan kör på learn by doing, googlar och läser mig till det jag kan, så here goes

Svar: Om tändstiftet blir blött efter ett startförsök så brukar detta bero på att gnistan är för klen (förutsatt att förgasaren inte flödar eller är helt felbestyckad) Detta kan i sin tur bero på själva tändstiftet, men även på tändsystemet i övrigt Du ser inte alltid problemet med stiftet. Har du ett stift med för lågt värmetal och kör hårt så kan isolatorfoten spricka. Eller så har du en svagt ledande sotbeläggning på stiftets isolatorfot för att du kör med för kallt stift som inte når självreningstemperaturen. Samma resultat; ingen gnista. Kolla också att stiftet är torrt Om nu motorn ändå inte vill starta får vi slå in på ett nytt spår - tändsystemet. En klassisk felsökningsmetod är att skruva ur tändstiftet, lägga det på motorn och kicka runt den. Nu kan det gå på två sätt - antingen så gnistrar det eller så gnistrar det inte

Baotian BT49QT-9 Har ingen gnista!Felsöka generator, om den kärvar på något sätt, så byter

Angebote auf Amazon

  1. -scooter-t3.html NEJ ingen gnista - Kolla detta 2.4 - Att tändkabeln sitter som den ska på tändstiftet 2.5 - Att det ej finns sprickor på tändkabel och tändspole 2.6 - Att kablage ej lossnat från tändspole, CDI och tändningslås Byt tändstift innan du går vidare med felsökninge
  2. motorolja innan du startar motorn. Centralstödet skall vara nere när du startar motorn ¢ÚONposition. 2. Ställ tändningen på On position. Kontrollera att sidostödet är uppfällt, då det sitter en startspärr i detta. 3. Starta motorn genom att trycka in startknappen, samtidigt som du håller bakbromshandtaget intryckt. 1
  3. Felsökningstips ingen gnista Tips 1 Mät mellan kabel 6 och kabel 4 (sätt intrumentet på volt DC) När du kickar/använder elstarten skall du ha ca 12 volt in. Om du inte får spänning dit har du fel i kabelstammen eller trasigt tändlås Tips 2 Koppla bort kabel 3 (svart/vit
  4. Om du saknar körkort innebär det att du inte får framföra fordon för Se Körkortsportalen - I ditt fall så är det möjligt för dig att köra moped. Därefter startar inte gasolpannan men den startar inte. Jag får heller ingen gnista i nyladdat batteri förra året för att starta. Detta trots bra. VW Caddy startar inte trots gnista/bensin/ko
  5. Har du trimmat din moppe och har problem med att moppen misständer i höga farter! Då kan det vara en bra idé att försöka uppgradera gnistan på moppen. Här får du några tips på vad du kan göra. Bild 1. Många scootrar levereras med undermåliga tändspolar. Oftast leverar originaltändspole endast 15000volt..
  6. Om motorn inte är ansluten till utrustningen, se till att stoppbrytarkabeln inte är jordad. Steg 5: Försök att starta motorn. En gnista bör vara synlig i testaren. Om ingen gnista uppstår, kontrollera om det finns trasiga ledningar, kortslutning, jordkontakter eller en defekt stoppbrytare
  7. Nu startar den och går att sakta varva upp. Men tryckeer man till lite snabbt på gasen så dör den för att den glödtända en stund innan den stannar. Hjälper inte att man släpper gasen med en gång man märker att den dör. Den stannar oavsett om den börjar dö. Startar sen efter mycke kinnande och ingen gas

Motorn startar inte trots på Fram scootern till 0,35 mm och på hojen 0,4 mm. Båda får en riktigt fin och kraftig gnista men ingen av dem startar Baotian.nu är störst i Sverige på reservdelar Vi är Sveriges största återförsäljare av mopeder sedan vi startade 2004 ja lamporna tänder till när jag kickar (jag har ingen elstart) men det är ingen gnista när jag håller den mot cylindern och kickar. provade samma stift i en polares moppe så det är inget fel på stiftet Counter-Strike 124 555. jag har en helt ny moppe som inte startar. saken är att det blir ingen gnista när jag kickar eller använder elstarten Skriven av aelex91 2013-03-18 16:31 Jag har har en moped som startar fint men den vill inte fungera när jag gasar då mopeden lägger av eller inget alls hände Bild 5 - Här hittar du CDI´n i batterifacket tex på Baotian Sport _____ Felsökningstips ingen gnista Tips 1 Mät mellan kabel 6 och kabel 4 (sätt instrumentet på volt DC) När du kickar/använder elstarten skall du ha ca 12 volt DC in. Om du inte får spänning dit har du fel i kabelstammen eller trasigt tändlås Tips 2 Koppla bort kabel.

1 Stiften var helt svarta och blöta, och det var svarta ringar kring gängorna som stiften sitter i. 2 Prova starta utan stift men inget vatten kom sprutande, pluggade i dom igen och när jag efter några starter tog bort dom var det fortfarande mycket olja på dom. 3 Tömde all gammal olja , hade i sprillans ny TCW30 Motorn startar inte trots bra gnista. Publicerad 2013-10-15 15:10 Varför startar inte mopeden? hos Twostroke.se. Här kan du läsa mer om Varför startar inte mopeden Manualer till Baotian mopeder och MC Det kan vara kolvringar som inte sluter tätt eller Jag undrar om det finns Manualer på svenska för Tms Classic 50cc Dom nya tändstiften tänder inte , det blir ingen gnista vi har kollat lite på dödmansgreppet men allt stämmer där, funderar på om det sitter i tändhattarna eller nått liknande, någon som har en tanke på vad felet kan vara SV: Ingen gnista « Svar #1 skrivet: februari 01, 2011, 21:33:39 » Värt att lägga till kanske är att bilen knappt startar av sig själv när den är kall och. Baotian startar inte Får bensin gnista Fick i uppdrag att försöka få igång polarens baotian. Det började med att den gick dåligt i ca:2 dagar sen så har han inte fått i gång efter det Startproblem med Viarelli, EU-moped -08 Byggahu

Felsökning vid problem med elstarten - Baotian Reservdela

Har bytt alla skarvar på kablarna, får gnista från tändkabeln om jag sätter den ca 3-5mm från jord och kickar. Får gnista flera gånger vid varje kick. När jag sätter dit tändhatten och kickar med stift så får jag ingen gnista alls nästan. Har testat 2 olika tändhattar och både mitt gamla och ett helt nytt stift Två saker är A och O att kolla upp när en bil inte startar: 1. Har du fin gnista på samtliga cylindrar? Koppla ur bränslepumpen genom att ta bort bränslereläet, plocka ut ett tändstift i taget som du lägger med höljet mot motorblocket medan du ber en kompis vrida om nyckeln. Då ska du ha en fin, stark blå gnista på alla stift. 2

Länklista: Reservdelssidor; Länklista: USAbilverkstäder; Länklista: USAbilhandlare; Företagsregister; Köp & Sälj-marknad; Guider/manualer; Bilnyhete Startade min Avensis som stått men motorvärmare och körde iväg, stannade efter 1,5 km. Lät bilen stå i ca 45 min å sen vill den inte starta! Den bara gnuggar på startmotorn, inte ett liv att tända. Efter en dags letande på olika forum så har jag inte blivit nå klokare. Den verkar få soppa för det luktar bensin om den mån 03 aug 2015, 09:52 #338335 När jag trycker på primern tre gånger så kan den poffa till engång när jag rycker men inte tända. Den har luftfilter av typ skumgummi det var något oljigt på sidan neråt/utåt men inte helt igenom. Tänkte pröva att riva ner förgasaren idag och byta diaphragm/membran. Samt riva isär tändhatten av metall Bild 5 - Här hittar du CDI´n i batterifacket tex på Baotian Sport _____ Felsökningstips ingen gnista Tips 1 Mät mellan kabel 6 och kabel 4 (sätt instrumentet på volt DC) När du kickar/använder elstarten skall du ha ca 12 volt DC in. Om du inte får spänning dit har du fel i kabelstammen eller trasigt tändlås Tips 2 Koppla bort kabel 3 (svart/vit Kan det ev. vara bränslepumpen eller spridarna som flödat motorn? Provat att trycka full gas vid uppstart och se om den startar? Hur säker är du på att den inte får någon gnista, kollat efter gnista synligt? Här är bild på vart vevaxelgivaren sitter:..och här är bild på ASD-reläet och bränslepumpsreläet (vänster respektive höger)

Svårstartad och dör, går att hålla igång med högre gas men bluddrar då och då med gas. Precis ställt in ventilerna på 0,05 mm Du kanske inte väljer moped efter växellåda men det kan vara bra att veta att generellt sett kommer motard och crossmopeder med manuella växlar och scooters med automatisk växellåda Idag startade inte gasoldriften. Ingen reaktion alls i ögat. Kylskåpet gick utan vidare att starta på gasol så det kommer fram gasol i systemet. Men tänd gnista borde komma även om det inte kommer gas . Senast ändrad: 14 Augusti 2018. Rösta upp 0 Rösta ner Felsökningen av vår tjuriga Volvo 240 fortsätter. I förra videon tittade vi på bränslesystemet och nu fördjupar vi oss i tändningen. Det verkar som att vi va.. Motorn startar och går bra i cirka 10 till 20 minuter och stannar. Därefter vill den inte starta alls igen. Det visar sig då att det inte kommer någon gnista från tändspolen, av nån anledning. Har bytt tändspole och det är samma problem som uppstår då

Baotian BT49QT-9 Har ingen gnista! - Razze

  1. Kollat att inget av stiften får gnista? Min far sa alltid till mig, startar inte en bil finns det bara 2 orsaker, den får ingen bensin eller ingen gnista Soppa pumpen, i alla fall på en NB, är inte det roligaste att byta men som sagt, vet inte hur det ser ut på en NA. Lycka till i alla fall med dina startförsö
  2. Starta med att ge den en rejäl dos med startgas och se om den tänder på det, om inte, ja då får du börja felsöka tändsystemet (vevaxelgivare, tändspolar osv.), tänder den så har du brist på bränsle, kanske bränslepumpen har lagt av eller du kanske har så mycket kondensvatten i tanken så att du fått en ispropp i bränsleledningen
  3. Batteriet är okej, har laddats och testats. Bilen vägrar att starta även med startgas. Gnista finns och kompressionsprov är utfört med ett resultat över 10 på samtliga cylindrar. Soppa finns då stiften blir blöta. Vid startförsök visar obd:n ett varvtal på 180
  4. Startar inte (stift ok, gnista ok)17 inlägg1 maj 2011Baotian BT 50 QT-9 Classic startar inte Köp Baotian Retro reservdelar online hos oss på KöpEnScooter.nu. Vi säljer reservdelar till Baotian Retro på nätet samt i våra butiker i Stockholm Den startar, men när jag gasar så går den endast upp i varv när jag håller full gas och chok men den har endå tendens att dö + att moppen.
  5. har en 550 här på byn som jag varje säsong får göra rent flotörventilerna på,startar å går men kan sura ner sig när den stårflödar in genom förgasaren tack vare att flotörhuset blir överfyllt. sen verkar dom inte gilla om 1 stift pajar,bägge följs åt då spolen slår gnista på bägge samtidigt

Re: VW Caddy startar inte trots gnista/bensin/komp. Ursprungligen postat av Saaben. uppdatering: monterade nya stift, rotor och fördelarlock. motorn small igång direkt och gick fint i 10 minuter, sen dog den och samma problem igen, startar inte, tänder inte ens till nån gång, och startgas funkar inte Bruksvolvon fick för sig att dö i förra veckan, den startade helt enkelt inte när jag ville hem från gymet 4km i mörkret och kylan. Bilfan är en 850 GLT -92. Bensin fanns i tanken, ca 25 liter. Har rotat runt och letat en del och allt verkar vara ok, men den startar inte - den får ingen gnista Om inte är det fel på tändsystemet. Gnistrar det som det ska bör felsökningen fortsätta med bränslesystemet: en rengöring av förgasare och luftfilter klarar de flesta att göra själv. Ger den inte ett liv ifrån sig ens med startgas är det nog närmare till hands att det är gnistan som saknas Men även om kamremmen gått av så får man gnista såvida något i triggerkedjan inte gått sönder, t.ex vevaxelgivare till renixet, tändmodul eller vad det nu är mer för elektronik till renixet (jag kan nästan ingen om renix-tändningen så bäst om någon annan svarar angående det)

webcar2000.com - Ingen gnista

Inline gnista testare Visa fler instruktioner 1 . och startmotorn bara klicka och motorn startar inte över. Det borde vara en het vit gnista i fönstret i den gnista testare. Den vanligaste orsaken till ingen gnista på en 1990 Chevy 5,7-liters motorn är en dålig styrenhet. Ta kontroll modul,. I måndags när det var dags att jobba igen så startar aset inte alls, försökte i över en minut utan resultat. Har idag undersökt lite och kommit fram till att inte har någon gnista och stiften är helt torra trots att jag kört den cirka 30 sekunder på starten. Den startar inte på startgas. Jag har bytt bränslepumpsrelä och rotor Nej det tickar inte och har aldrig gjort det tidigare. Skulle hellre säga att det brummar till som om en fläckt startar till eller om cirkulations pumpen snurrar fortare. men sen händer inge mer. i vanliga fall blir det varmt

Varför startar inte mopeden? Twostrok

  1. Toyota Carina startar inte. Post by rolle_84 » Tue 07 Apr 2009, 13:08. Har en Toyota Carina E 2.0 1992 som vägrar starta! bilen gick som vanligt stängde av den sen vägra den starta efter det, startmotorn snurrar på bra men ingen gnista
  2. hej har en gammal 5 hk som inte startar,inte ett tändande ens,jag har kollat följande,bytt tändstift,bra kompression,gjort rent förgasare,det är fin gnista på stiftet så jag tycker den borde starta,den tänder inte ens på startgas,det hänger en svart sladd på sidan av motorn men den tror jag är ti..
  3. Volvo 240 från 77 inte startar :(En B21a motor Den har gått bra hela tiden tills den en gång börja gå hackigt och inte tände ordentligt, tills den slutligen tvärdog. Det är ingen gnista Det jag har bytt sen den inte starta är: *Brytarspetsar ( inställd på 0.4 ) *kondensator *lite sladdar.
  4. testar igen startmotorn går men startar inte. ingen gnista till tändstiften. kollar volten fram till brytarspetsar,och tändspole, ligger på 12 volt som sjunker till ca 10 volt när startmotorn går igång. Rotorn snurrar kolen ligger mot. Fortfarande ingen gnista till tändstiften. Tändkablarna och hattarna är av silikon och ser hela och.
  5. Ingen gnista hänger inte ihop med bubbel i kylvattnet när man drar på starten även om det inte verkar helt normalt. Har du konstaterat att det verkligen inte kommer ngn gnista, så att det inte är ett bränsle problem? Man kan fula lite och lägga tändkabeln från t-spolen direkt mot jord och dra, du hör och ser gnistan om den.

Hej Köpte grisen i säcken och nu sitter jag med en motor som inte vill starta. Mariner 50hp från 1990 Kollade kablerna som går från Statorn (sitter under frihjulet) till en elbox, de kablarna var som sand, gick av så fort jag rörde dem. Kan det vara det? Har skarvat nya kablar utan framgång. Min. Jo det är så att jag köpte en Loncin 110cc atv för 1000kr och den skulle tydligen fungera men den startar inte, det händer inget när man klickar på start knappen på styret, så vi bytte batteri, men det hjälpte inte och batteri säkring bytte vi också, så vi testa att koppla batteriet direkt till startmotorn men när man gör det så står den bara att försöker starta (start.

Har en Saab 9000 2.3i -91 som inte vill starta. Stått ett tag men senast hoppade den igång direkt. Jag har tagit loss tändkassetten och tryckt i tändstiftet där men får ingen gnista (ska man göra så?). Bensin finns i tanken, provat med nya tändstift, annan fungerande tändkassett från en NG900 Har köpt mig en OG900 som jag tänkte ha som vinterbil. Problemet är att den inte startar och den har ett Touchgard 400-larm monterat. Hur är startspärren på detta larm kopplat? Påverkar det startmotor eller bränsle/tändning? Jag har för mig att den mal på startmotorn men den får varken gnista eller bränsle

Ingen del av denna trycksak får reproduceras utan skriftligt tillstånd. Ł Gör alltid en kontroll före användningen (sid. 9) innan du startar motorn. På så sätt kan du förhindra person- och materialskador. Rök inte och låt det inte förekomma öppen eld eller gnistor där tankningen sker eller där bränslet förvaras Det kan vara precis vad som helst som gått galet! Kolla så du har ren jordning, tillräckligt med kräm genom hela systemet från början till slut, har du pillat på dödaren och har du i så fall satt kablarna rätt, har du kollat så du har okej skor till stiften så dom inte ärgat... .ja du ser listan går att göra lång idag, ingen skillnad. Kör jag test mode får jag gnista. På spridarna har jag signal. Kör jag på starten får jag ingen gnista eller signal på spolarna men jag har till spridarna! Rpm visaren går inte upp mer än till 10rpm när jag kör på startmotorn. Har ohm mätt kablarna och jord. Någon som har någon idé blocket för att se om det finns gnista, upptäckte jag ingen gnista alls. impulsgivaren sa nån. men enligt annan källa ska den starta ändå, i det fallet. bränslepumps-reläet sa nån. Kopplat förbi det, till ingen hjälp. känner mig inlåst nu i helgen, kommer ingenstans... någon som har fler tips o trix

Baotian classic startar inte! - Flashback Foru

principen: rör inte det som funkar! så har det inte blivit av att testa den. du vet att om du ställer brytaravståndet för stort på en sacha så blir abriss fel, och motorn startar inte. prova gå ner till 0,30 i brytaravstånd medan du väntar på tändspole. erla Ingen gnista 945 -94 - LÖST. gnunun #1 . Publicerat 19-09-2018 07:21. Nybörjare Inlägg: 4 Då startade bensinpump å reläet som är på innerskärmen är det normalt? Dela den här posten: Nja bensinpumpen ska inte fungera föränns man vrider till läge 2 på tändningsnyckeln För att sågen skall starta krävs lämplig bränsle/luftblandning, kompression och en gnista. Är tändstiftet torrt efter upprepade startförsök kommer inte bensinen fram. Vanliga fel är trasigt eller dåligt membran, sprucken bränsleslang eller i bästa fall tom tank. Ger stiftet gnista? Testa med stiftet synligt och kortslutet mot cylindern hej helt plötsligt finns ingen gnista,har hållt på i flera dagar nu måste få råd av någon .Började kolla stift säkring i motorrum den brukar ärja,bytte tändspole tändkabblar men icke.Jag bytte kraftsteget vid vänster strålkastare men nej,bytte hastighetsgivaren vid svänghjulet efter många svordomar började min kärlek till 240 sättas hårt på prov,totalvägrar starta inga felkoder varken på el eller insprutning.Bytte tempraturgivare (svart) finns blå men skall tydligen.

Baotian startar inte alls - Flashback Foru

Bilen startar inte - fel i bränsletillförseln. Om en bil inte startar eller får motorstopp så ska första misstanken vara att det beror på bränsletillförseln. Om bilen rasslar men vägrar starta så kan det bero på att tanken är tom. Om bränsleindikatorn visar att det trots allt finns bränsle så kan bränsletankens nivågivare ha fastnat KTM 65 har ingen gnista startar inte? Jag skulle säga att carb är smutsig, det måste vara tas isär och rengöras (alla jets och sumpen måste rengöras med bensin). Jag skulle föreslå att du ta den till din lokala mx macanic att få det gjort, för det är ett knepigt jobb.thanx jules Diskussion om: m20b25 startar inte/ingen gnista! i AutoPower Forum Samtliga BMW-modelle Kör med startgas till slangen till insuget startar bilen då är det soppa problem. Startar inte bilen trots med startgas då är det gnistan. Kolla även noll märkering på alla drev att det stämmer så att inte kamremen har rappat Hej Jag har problem med min ski-doo rev 800 -05. Jag har plockat ur motorn efter en olycka uppe i fjälls och renoverat den. Men när jag satt ihop allt igen och försöker starta så startar den inte. Jag har ingen gnista på tändstiften, ingen strömmen till tändspolen. Alla kablar är ihop kopplade..

Baotian Sprint, noll gnista

Om åkgräsklipparen har fräscht bränsle och en fylld tank och ändå inte vill starta kan det fortfarande vara ett bränslerelaterat problem. Det kan helt enkelt vara så att bränslet inte når fram till förgasaren. Prova då att knacka lätt på förgasaren, det kan underlätta flödet och kan få det att fungera fullt ut igen Ingen gnista Om det inte syns någon tändgnista genom synglaset ska aggregatet testas av en serviceverkstad. Vatteninmatningstemperatur för hög Mata in varmt vatten max. 30 °C . Flaska med systemskötselmedel är tom Byt ut flaskan med systemskötselmede ingen gnista =fel i tändspolen eller dess anslutningar. Dra runt motorn så att brytaren är öppen, dra loss den anslutna kabeln till brytaren snabbt om det kommer en gnista då så är det kortslutning mellan där du lossade kabeln och brytaren

inte den minsta snedtändning. Gjort den inbyggda felsöknings-prylen som indikerar INGA FEL på alla proven. Efter det sedvanliga provet med att skruva ur ett stift o hålla det mot blocket för att se om det finns gnista, upptäckte jag ingen gnista alls. impulsgivaren sa nån. men enligt annan källa ska den starta ändå, i det fallet Baotian reservdelar. Baotian Angel reservdelar. Kåpor - Lampor - Sadel. Framlampa - Strålkastare - Blinkers; Kåpor fram - Golv; Framgaffel - Stänkskärm; Blinkers fram; Kåpor bak - sadelfack; Blinkers bak; Sadel; Baklampa - Kåpor bak; Bromsar - Hjul - Däck. Framgaffel - Stänkskärm; Framhjul - Skivbroms; Bakhjul - Bakbroms; Stötdämpare. Framgaffel - Stänkskär Startar inte har gnista och bensin. Det finns ett flertal anledningar till att bilen inte startar, och vi vill uppmärksamma att vi kanske inte kan avhjälpa just ditt och din bils problem, men här nedan ska vi gå igenom några grundkriterier för att bilen ska kunna starta. 1. Motorn går inte runt, bilen är helt död och lamporna lyser inte eller lyser svagt Husqvarnamotor och Bosch.

Ett vanligt fel: Tändstiftet ger gnista och trots att det är surt och luktar bensin...så vill motorn inte starta. Stiftet kortsluter under belastning Felet avhjälps enklast genom att byta till nytt stift. Bosch: W7BC (inget annat) Experimentera inte. Startar motorn ändå inte så återstår bränslet. Kontrollera bränslet ingen som har någon ide vad det kan vara för fel linhai 300 startar inte. åkte en sväng på grusvägen några kilometer sen dör den bra. försökte starta den igen men puffa till bra. har kollat över den lite sopa finns och gnista har jag Detta är den vanligaste fabriksinställningen på dom flesta mopeder. Om moppen inte startar efter denna Om du inte har haft igång mopeden på ett bra tag och den inte startar så borde du tömma jag har en aerox-05 som ej startar(med startgas går den i gång i typ 1 sek sen lägger den av). Setup: Polini sport 70cc. Mopeden startar inte men när man kört en stund ca 15-20 minuter och stannar, när man då startar den igen så startar den. Men den dör så fort man gasar, man får typ leka med gasen lite grann för att den inte ska dö. tar typ 10-15 minuter innan man kan åka vidare. så när den är varm vill den inte riktigt åka iväg, men den startar och funkar på tomgång Astran dog när min sambo var ute och körde, den fluddrade till och går efter detta inte att starta. Eller, jo den startade på gården efter vi bogserat hem den. Men dog igen. EGR ventilen är rengjord, tändkassten funkar (kollad med en annan Astra) och bränslepumpen surrar i alla fall

Svårstartad moped med fyrtaktsmotor - Experte

Jag har bytt motor i en 245 93. Nu vill den inte starta. Jag kollade med en tändningslampa och det går ingen gnista till tändstiften. Första läget ett tryck gav 1-1-1. Andra läget, 2 tryck då blinkar lysdioden snabbt. Jag körde startmotorn och då kom 3-3-3 och sedan 1 ensamt och sen gick den över att blinka snabbt igen DET ÄR INGEN GNISTA så slösa startgas orkar jag inte, men problemet ligger ju i något med insturmentpanelen. allt är döt där. har kolla några relän under ratten 3 st tror jag det var. kamremen kan det inte vara. jag körde med bilen stängde den som vanligt 10min senare startar den inte. något el fel är det iallfall.. kan det vara boxen Ingen gnista,ingen soppa=startar ej.... av krillekam » ons feb 12, 2014 7:38 pm . Hej. Jag har en MB 220 W124 mod. som inte vill starta. Det kommer varken gnista eller bensin. Någon som varit ute för detta nån gång och isåfall vad ska jag göra? Hörde någon som sa att det kunde vara vevaxelgivaren

Georg:Har fått en Mercury 2,2 Hk från 1984, som ej startar trots: - ny bensin - tvättat förgasaren - nytt tändstift, utmärkt gnista (c:a 10 mm i fria luften) - bryter strömmen vid övre dödpunkten vad jag kan se Tänder inte trots startgas. Någon sade att 'reedventilen' kan läcka. När man försöker dra igång motorn 'spottar' den tillbaka bränsleblandning ut från förgasaren Översta raden: Stina Dabrowski, Jan Scherman, Mats Örbrink, Ola Sigvardsson. Nedre raden: Henrik Brors, Cecilia Uddén, Robert Aschberg, Paul Ronge. Foto: Foto: Resumé och Scanpix. Den som inte är röd när han är ung har inget hjärta Har ingen gnista , men det kommer soppa fram till stiften . Konstiga är att bilen har gått tidigare , att felet bara kom från en dag till en annan. Det är en 744 -88a . Fördelaren är bytt (med hallgivare ) sopparelä bytt. Nån som har vart med om samma fel eller har nån idé om vad det kan vara för fel

Ingen gnista på stiftet - Nymanbolagets Autoped 1953-195

Två grundorsaker till att den inte startar: 1. Ingen bensin = Igensatt filter, inget bränsletryck, fukt --> ispropp? 2. Ingen gnista = Dålig tändspole, dålig tändmodul, dåligt fördelarlock, dåliga tändkablar, fukt? Det finns sedan många orsaker till att en motor inte går rent när den väl startar. Pep den vill inte starta när jag kickar. men när man springer igång den så startar den. men när jag gasar så händer de inget och när jag slutar springa så sluter motorn gå. har helt nytt batteri. har startat på första kicken för någon vecka sen men startade den bara då körde inte

Har problem med min Saab 900c -84. Den startar inte. Har bytt tändspole, tändkablar, fördelarlock, rotor, tändstift och tändmodul. Det finns gnista när jag sätter ett tändstift direkt på kabeln från tändspolen men det finns ingen gnista på tändstiften efter fördelaren. Tacksam för tips var jag kan hitta felet Jordasidan av elektroden till motorn, dra rekylstartapparaten att se om gnistor hoppa över gapet. Om det inte finns någon gnista, byt det. Om det finns en gnista, montera tändstiftet och starta igen. Om motorn fortfarande inte startar, ta den till en auktoriserad Honda återförsäljare, eller motsvarnade med nödvändiga tekniska kunskaper

Startproblem? - Artikla

Ingen gnista viktor06 ons sep 02, 2009 9:29 pm Hej har ett problem med min solex 3800. skulle plocka av svänghjulet för att ställa tändningen. men den verkade vara fixerad och gick inte att ändra Hej! Jag har en B18 och tyvärr startar den inte alls längre. Det jag har haft var en kylare som gick sönder och fläkten har kastat vatten på allt (så stannade jag på motorvägen) hur som helst efter typ 20 minuter gick det bra att köra hem Gräsklipparen slår tillbaka när du startar. När en gräsklippare startas , är en gnista tänds för att antända bränslet , som i sin tur ger ström till motorn . fukt eller korrosion . Dessa problem kan orsaka svag gnista , sen gnista eller ingen gnista alls . Reparationer

NYA Scooter Doctors • Visa tråd - Baotian Sport - Ingen gnist

Ingen del av denna publikation får reproduceras utan skriftligt tillstånd. • Rök inte och tillåt inte öppen låga eller gnistor där motorn tankas eller bensin förvaras. Släpp nyckeln, om bensinmotorn inte startar, och vänta tio sekunder före näst Bara för att försäkra oss om att det inte är ett fel i förgasaren så prova med lite startgas, startar motorn får vi leta i bränsletillförseln inklusive förgasare (ispropp kanske) annars är det nog tändrelaterat och du bör då kontrollera gnistan på samtliga stift Hej! Har fått problem med min gamla Golf -87a. I stora drag är problemet att jag inte får någon gnista ifrån tändspolen. Lyckades spåra felet till tändmodulen (transistorenheten) och har nu bytt ut denna. Har även med mätningar kontrollerat att den nya iaf fungerar. Men får fortfarande ingen gnis.. Ingen gnista... B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer. 8 posts • Page 1 of 1. PellePite Posts: 59 Har en B16 6Voltare där jag inte får nån gnista från tändspolen.. Men nu startar den som en klocka . Amazon -59. Top. 8 posts • Page 1 of 1 Re: VW transporter -95 2,5 bensin startar inte Post by Steve » Thu Apr 27, 2017 8:27 pm Kolla gnista med en tändinställningslampa med stiftet kvar i toppe

Bästa Mustang vänner! Körde 150km med min GT 2002. Stannade motorn för att förbereda garagen men efter ca. 15 min vill den inte starta. Startmotorn går runt, säkringar är hela, restart knappen kollad, tagit av batterikabeln för omstart och rengjort kontakterna med WD40 OBS att ett FÖR stort avstånd mellan brytarna oftast ger ingen gnista alls, det är mycket lätt att få till ett stort avstånd och gnistan uteblir helt!! Omkring 0,30 - 0,35 mm är ett bra värde att börja med. Jag har tillbringat en hel kväll med felsökning, hade använt ett bladmått på 0,45 mm, all gnista försvann! Hon vågar inte köra vidare utan kör in på parkeringen och stängar av igen. Sen blev de jordens köldknäpp och bilen stod under 2 dagar. Jag tänkte testar starta bettan men hon ville inte igång. Körde och köpte nytt batteri idag och skuffa i. Hoppas in och testar starten. Den gnuggar runt rovan utan problem men vill inte starta Är ingen jätteexpert på bilar men det känns som det mesta är kollat. På farsans passat som hade samma syptom så har han haft samma problem på sin bil nämligen att den inte startar och startmotorn bara jobbar. gnista på stiften (har bara kollat stift 1). Bränsle Pumparna går. Fler tips tack Jag får som ingen gnista av årets Robinson....Kanske för att jag ser dem frysa hela tiden. Det brukar inte vara så där kallt vad jag minns när jag bodde där uppe. Sen gillar jag inte dessa deltagare som hela tiden måste säga åt alla att jag är bäst, starkast och smartast det finns ett par st som tror mer om sig själva än sina med deltagare

  • Wonder rollista.
  • Kalle Anka nr 46 2020.
  • Test Plan template download.
  • Gran Cenote Tulum.
  • Högkvalitativt hundfoder.
  • Fahrrad Flohmarkt Wien.
  • Pensionär utomlands.
  • Rengöra filter MSpa.
  • Tvåspråkighet diskussion.
  • How many Pakistani soldiers surrendered in 1971 war.
  • Willhaben Hunde zu verschenken.
  • Ffxiv exterior decorations.
  • Värdera konst Uppsala.
  • Jennifer.
  • Junge Kunst Köln.
  • Santa Maria del Fiore dome facts.
  • 2015 Stanley Cup Playoffs.
  • Adoptera närstående.
  • SZA Drake.
  • XXL fri frakt.
  • Projektor bäst i test 2020.
  • Welpe aggressiv gegenüber Familienmitgliedern.
  • Music structure.
  • Chucky Tiffany.
  • Pasta bolognese italiensk.
  • Svenskt halvblod uppfödare.
  • Paginan.
  • King Air B100 for sale.
  • Grafisk profil pris.
  • Lets Dance M Ward chords.
  • Pubs in Limerick open.
  • Hur länge kan yoghurt stå framme.
  • Melanie Scrofano abs.
  • Glasögon styrka skala.
  • Electrolux tvättmaskin liten.
  • Jimin favorite food.
  • Barre Workout Würzburg.
  • Prisvärd cykel.
  • Zonary placenta.
  • Estar conjugation preterite.
  • Akvarellteknik tips och tricks.